fbpx

Што треба да знаете за ,,витаминот” Б4 или холин?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Холинот е неодамна откриен микронутриент кој се продуцира и од страна на телото (црниот дроб), но во доста мали количества, недоволни за неговите потреби. Така, неопходно е холинот да го внесуваме и преку нашата исхрана.

Денес ќе зборуваме повеќе околу неговите корисни ефекти и функции во организмот, колку е препорачаната дневна доза холин, кои се неговите најдобри извори во храната, кои се опасностите од дефицитот, како да го дознаете вашето ниво на холин и слично.

Што претставува холин?

Холинот е водорастворлив микронутирент (може да биде и маснорастворлив) кој е сличен на фолната киселина и останатите витамини од Б групата. Може да се сретне и под името витамин Б4, но сепак не се смета за витамин – веќе споменавме дека се процудира во помали количества и во организмот.

"“Online”/

Слично како витамините од Б групата, холинот игра важна улога во однос на нормалниот развој на мозочното ткиво, нервната функција, движењата на мускулите, одржувањето на оптималната метаболитичка функција и за нормалната работа на црниот дроб.

Тој е значајна структурна компонента и за синтезата на повеќе масни компоненти, со различни улоги во организмот.

Која е можеби најважната функција на холинот?

Холинот е клучен за т.н. процес на метилизација, кој е неопходен за синтезата на ДНК молекулата, за нервните сигнали и различни процеси на детоксификација.

Fibro Gel

Холинот помага во правилното апсорбирање на мастите, компоненти кои понатаму учествуваат во креирањето на клеткочните мембрани и структури.

Според ова, евидентно е дека холинот е особено важна компонента за формирањето на основната структурна и функционална единица на организмот – клетката.

 

Заштита на срцевото здравје

Авторите на една студија од 2018 година, утврдуваат поврзаност помеѓу зголемениот внес на холин и намалениот ризик од мозочен удар.

Холинот, заедно со фолната киселина (витамин Б9), помага во соодветната конверзија на  хомоцистеинот, аминокиселина чии високи нивоа во крвта значително го зголемуваат ризикот од различни срцеви заболувања.

Дополнително, одредени студии утврдуваат дека холинот може да делува во намалувањето на нивото на холестерол во крвта – исто така битен ризик-фактор за кардиоваскуларното здравје.

Сепак, на оваа тема се потребни повеќе истражувања.

Поттикнува здрава бременост и здрав развој на новороденчињата

Бремените жени имаат најголеми потреби од холин, бидејќи фетусот интензивно го користи за развој на мозокот, клетките и нервните канали.  Дополнително, холинот е многу значаен во периодот на бременоста поради неговиот взаемен соодност на регулирање со другите многу значајни витамин во периодот на бременоста, како витамин Б9 и останатите Б витамини на пример.

Истражувањата го поврзуваат оптималниот внес на холин кај мајките во текот на бременоста, со правилниот развој на мозокот во периодот на растењето на детето.

Холинот е пронајден и во самото млеко на мајката во периодот на доењето, што уште еднаш ја потврдува неговата огромна важност за развојот на бебето. Во почениот период од животот, бебињата имаат значително поголеми потреби од различни нутриенти, помеѓу кои и холинот. Тоа е така бидејќи во овој период мозочната струткутра, односно нервните мрежи се во интензивно формирање.

Подобра мускулна функција и спортски перформанс

Холинот е значаен за функцијата на ацетихолинот, многу важен невротрансмитер кој помеѓу останатото ја помага комуникацијата помеѓу нервите и движењето на мускулите.

За секое придвижување на мускулите, потребно е одредено количество холин за активација на ацетилхолинот, кој праќа хемиски сигнали до мускулите и ги прави подвижни.

Овој нутриент е важен и за подобрувањето на она што значи ментална енергија, фокус и концентрација – клучни предуслови за добар физички перформанс, особено значајно за  оние што се бават со спорт. Се смета дека ефектот кој го има холинот на метаболизмот и невротрасмитерите во мозокот, може да поттикне побрза реакција, односно намалување на времето потребно за ментално процесирање кое и претходни на реакцијата.

Подобра меморија и превенција од деменција

Како што старееме, мозокот ни станува сè помалку ,,еластичен”. Холинот врши важна функција во одржувањето на ,,еластичноста” на мозочното ткиво преку одржувањето на оптималните нивоа на претходно споменатитот невротрансмитер ацетилхолин, чии нивоа природно паѓаат со текот на годините.

Холинот може да делува на подобрувањето на т.н. сигнален капацитет на нервите, поддржувајќи ја нивната структура и витални мембрани.

Одредени студии укажуваат дека снижените нивоа на овој невротрансмитер се ризик-фактор за развивање на најчестите облици на деменција, како Алцхајмеровата болест на пример. Кај пациентите со ова заболување утврдени се нетипично ниски нивоа на ацетилхолин.

Подобро здравје на црниот дроб

Холинот е неопходна компонента за правилното одвивање на транспортот на мастите, но и на холестеролните молекули од црниот дроб до клетките низ целото тело. Тој учествува и во одржувањето на отималните нивоа на масти во црниот дроб, што превенира од негово замастување.

Ниските нивоа на холин во организмот, истражувањата ги поврзуваат и со зголемената опасност од заболувања на црниот дроб, па дури и негово ,,откажување”.

[Поврзано: Замастен црн дроб – зошто не треба да се игнорира и што да се направи?]

Препорачани дневни потреби од холин


Потребите од холин варираат во зависност од неколку фактори: бременост или доење, пол, возраст и генетски фактори. Според тоа дневните потреби oд холин, за:

◦ бебиња од 0 до 1 година – 125-150mg
◦ бебиња од 1 до 3 години – 200mg
◦ деца од 4 до 8 години – 250mg
◦ деца од 5 до 13 години 375mg
◦ од 13 години нагоре – 550mg (за мажи) и 400-425mg за жени
◦ бремени жени – 450mg
◦ доилки – 550mg

За безбедни се сметаат количествата до 3,5g кај возрасните и до 2g кај децата.


Недостаток од холин и негови симптоми

Недостатокот од холин не е реткост меѓу населението, а на долг рок тој може да води кон: кардиоваскуларни болести, невролошки нарушувања, неалкохолно замастен црн дроб, мускулни оштетувања итн.
Луѓе кои се во ризик од дефицит на холин се спортистите, лицата што прекумерно консумираат алкохол, жените во постменопауза и бремените жени.

Симптомите на недостаток кои треба да ги препознаете се:

◦ ниско нивоа на енергија и хронично чувство на замор
◦ често заборавање
◦ болки во муслулите
◦ чести промени во расположението
◦ проблеми со учењето

Холинот се испитува преку лабораториска анализа на крвен примерок. Повеќе на оваа тема консултирајте се со вашиот лекар ако мислите дека има потреба.

Добри извори на холин во храната


Здравата и балансирана исхрана може да ни обезбеди сосема доволни количества од овој нутриент. Здрава храна која е богата со холин:

1) Лосос
2)
Наут
3)
Соја
3)
Грав
4)
Карфиол и брокули
5)
Киноа семе
6)
Ориз
7)
Полнозрнести брашна и нивни продукти
8) Различни
јатки и семиња
9)
Компири
10)
Печурки

Постои и соодветна суплементација со холин, но околу потреба од неа задолжително консултирајте се со вашиот лекар.

DrMitov

DrMitov

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

X