fbpx

12 својства на БРОКУЛАТА

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Брокулата е зелен зеленчук кој има облик што потсетува на мало дрвце. Припаѓа на истото семјство зеленчуци како и зелката, карфиолот, кељот и слични растенија. Постои во повеќе видови и бои, а на нашиот пазар најзастапена е брокулата од видот Калабрезе.

Брокулата може да се каже дека припаѓа на групата ,,супер зеленчуци” бидејќи е навистина богата и со микро и со макронутриенти. Содржи повеќе витамини, минерали, антиоксиданти, како и растителни влакна.

Зошто треба да консумираме брокули почесто? Во продолжение ќе ги наведеме најбитните корисни дејства на овој зеленчук.

"“Online”/

1) Богат извор на витамини, минерали и биоактивни компоненти

Една од најголемите предности на брокулата, пред другите зеленчуци се состои во нејзиниот нутритивен состав. Таа е составена од широк спектар на витамини, минерали, растителни влакна и биоактивни компоненти:

Макронутриенти во 91g свежа брокула:
– јаглехидрати 6g
– протеини 2,6g
– масти 0,3g

Микронутриенти во истата количина:
– витамин C 135% од Дневниот Препорачан Внес
– витамин А 11% од ДПВ
– витамин К 116% од ДПВ
– витамин B9 14% од ДПВ
– калиум 8% од ДПВ
– фосфор 6% од ДПВ
– селен 3% од ДПВ и содржи исто така, 2,4g растителни влакна

Fibro Gel

Брокулата може да се консумира свежа или обработена. Двата начина на подготовка се здрави, но обезбедуваат различни хранливи профили. Различните начини да обработка на брокулата, како што се варење, пржење, варење на пареа, подготовка во микробранова печка, го менуваат составот на хранливите материи. Ова особено ја намалува содржината на витаминот C, како и на протеините кои можат да се растворат во вода. Истото важи и за шеќерите. Но, во секој случај, свежата или приготвена брокула, претставува богат извор на витаминот C. Во само 80g варена брокула има 84% од дневниот препорачан внес на витамин C, што е еднаква количина на витаминот С која се содржи во половина поголем портокал.

2) Брокулата содржи моќни антиоксиданти кои делуваат позитивно на здравјето

Антиоксидативниот состав на брокулата е еден од најголемите бенефити кои може да ги понуди брокулата за човекот.

Антиоксидантите се молекули кои ја инхибираат или ја неутрализираат штетата која ја прават слободните радикали на клетката. Ваквото дејство, води кон намалување на воспалителни процеси и преку тоа до заштита на целокупното здравје на човекот.

Брокулите се богати со глукорафанин, супстанца која во текот на дигестијата се претвора во моќен антиоксидант, наречен сулфорафан. Повеќе студии укажуваат дека токму оваа компонента може да понуди широк спектар на корисни дејства по здравјето на човекот. Меѓу нив најважни се: намалување на нивото на шеќер и холестеролот во крвта, оксидативниот стрес и намалувањето на ризикот од развој на различни хронични заболувања.

Исто така, брокулите ги содржат и моќните антиоксиданти зеаксантин и лутеин, кои можат да превенираат оксидативен стрес и клеточно оштетување во структурата на очите.

3) Биоактивните компоненти кои се содржат во брокулите можат да допринесат за намалување на нивото на инфламација во организмот

Според правените лабораториски истражувања (главно на животни) високата содржина на биоактивни компоненти во брокулата, како што се различните флаваноидите, можат да водат до намалена инфламација во телото. За потврдување на ваквото дејство на овие компоненти на брокулата, потребни се сепак повеќе истражувања кои ќе бидат спроведени на луѓе.

4) Брокулите можат да придонесат во заштитата од некои видови на рак

Повеќе студии укажуваат на тоа дека повеќето растенија од ова семејство, па и брокулата, можат да помогнат во превенцијата од некои видови на канцер (на дојка, простата, желудник, дебело црево, мочен меур). Иако податоците кои се добиени со овие истражувања се охрабрувачки, сепак треба сè уште да се работи во насока на истражување на некои компоненти кои се сметаат одговорни за ваквото превентивно дејство на брокулата.

5) Растителните влакна и антиоксидантите со кои е богата брокулата можат да придонесат во намалувањето на нивото на шеќерот во крвта

Иако точниот механизам преку кои брокулата го намалува нивото на глукоза во крвта не е познат, сепак правените истражувања на темата укажуваат дека главната причина за ваквото дејство е нејзиниот антиоксидативен состав. Секако, не толку малата содржина и на растителни влакна, допринесува во ваквото дејство. Познато е дека растителните влакна го успоруваат варењето на храната и ја хранат корисната цревна микрофлора. На тој начин, храната богата со растителни влакна обезбедува постепено апсорбирање на глукозата во крвта.

Една студија, правена на глувци, дошла до доста интересни податоци. Имено, глувците болни од дијабет, кои биле хранети со екстракт од брокули имале намалено оштетување на панкреасните клетки.

Богатиот состав од антиоксиданти и растителни влакна кој го има брокулата ја поддржува исто така и здравата дигестија, како и цревната перилстатика. Тоа се обезбедува преку хранењето на корисната цревна микрофлора, која се покажува како сè побитна за целокупнто здравје на човекот.

6) Брокулите ја поддржуваат функцијата на мозокот

Некои од хранливите материи и биоактивните компоненти на брокулата можат да го поддржат правилното функционирање на мозокот, како и на нервните клетки.

Стидија која била правена на 960 повозрасни испитаници, открила дека еден оброк во денот, кој содржи брокула, може, на долг рок, да помогне во намалувањето на ризикот од намалување на когнитивните способности при стареењето.
Сулфорафанот, кој претходно го споменавме, може да помогне во поддшка на функцијата на мозокот, по настан кој резултирал со намалена оксигенација на мозочното ткиво (помал доток на кислород).

7) Може да го поддржи успорувањето на процесот на стареење

Процесот на стареење е силно поврзан со оксидативниот стрес и намалената метаболитичка функција со текот на времето.

Стареењето е неизбежен природен процес, а квалитетот на исхраната се смета за еден од клучните фактори во определувањето на генетската експресија(актвирање) и развојот на болестите кои се поврзани со овој процес.

Студијата која се занимава со оваа тематика, ни дава податоци дека сулфорафанот, главната биоактивна компонента на брокулата, има капацитет да го успори биохемискиот процес на стареење преку намалување на експресијата(активирањето) на антиоксидативните гени. Сепак, за потврдување на овие податоци, потребни се многу повеќе студии на истата тема.

8) Витаминот С ја поддржува правилната функција на имуниот систем

Имуниот систем на човекот е комплексен систем кој има потреба од повеќе хранливи материи за да функционира соодветно.

Витаминот С е еден од поважните микронутриентите за имунитетот. Брокулата го има во високи концентрации.

9) Брокулата може да помогне и во одржувањето на здравјето на забите и усната празнина

Брокулата содржи навистина многу различни компоненти, меѓу кои и компоненти кои можат да помогнат во одржувањето на здрава усна празнина.

Покрај витаминот С, брокулите содржат и одредено количество на калциум. Овие два нутриенти се значајни за намалување на ризикот од парадентоза. Исто така, во процес на заштита од парадентоза можат да помогнат и флаваноидите.

10) Брокулата го штити здравјето на коските и зглобовите

Брокулата е добар извор на витаминот К и на калциумот. Ова се две компоненти кои имаат клучна улога во одржувањето на здравјето на коските.

Тие содржат и фосфор, цинк и витамин А, кои се исто така многу важни за коските.

11) Нутритивниот состав на брокулата може да помогне во одржувањето на здравјето кај бремените жени

Телото на бремените жени има поспецифични барања. Има потреба од низа на витамини, минерали, протеини, сè со цел одржување на здравјето не само на мајката, туку и на бебето.

Фолната киселина или витаминот В9 е есенцијална хранлива материја за развојот на мозокот и ‘рбетот на фетусот. Брокулата е особено богата со овој микронутриент. Редовното консумирање на храна богата со фолна киселина, како што е брокулата, може да го намали ризикот од некои проблеми при бременоста.

12) Брокулата може да помогне во заштитата на кожата од сончевите зраци

Ракот на кожата е во пораст, помеѓу другото поради сè повеќе оштетената озонска обвивка која не штити од преголемата изложеност на штетните ултравиолетови зраци.

Некои помали истражувања покажуваат резултати според кои, консумирањето на брокули може да не заштити од ултравиолетовата радијација која води до меланом. Механизмот според кој ова дејство е можно, односно начинот на кој дејството на биоактивните компоненти на брокулата, се остварува, е сè уште непознат и потребни се повеќе истражувања во оаа насока.

Краток заклучок

Брокулата спаѓа во групата на ,,супер зеленчуци” поради низата на микро и макронутриенти кои ги содржи во поголеми количини. Преку нив, таа обезбедува како што видовме, бројни здравствени бенефити, како: намалување на нивото на шеќер во крвта, намалувањето на нивото на воспаленост во организмот, поддршка на имуниот систем и добро здравје на срцето.

Но, многу е важно да се запамети дека доброто здравје не може да се должи и да се одржи само со една единствена храна. Брокулата треба да биде само една здрава компонента, секако во склоп на она што се подразбира под здрава и балансирана исхрана. Само на тој начин можеме да си обезбедиме здрав, а под тоа главно се подразбира, живот со поголем квалитет.

DrMitov

DrMitov

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

Може ќе ве интересира

Програми

X