fbpx

7 начини да си ги заштитите колената!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Колената се најголемите и помеѓу најсилните зглобови во човековото тело. Тие речиси постојано се ,,во погон”, при седење, одење, скокање, наведнување итн. ,,Носат” речиси 80% од тежината на телото при стоење и дури 150% при движење, низ собата на пример. Тоа би значело дека при движење на личност што има 70 килограми, притисокот или силата која дејствува на колената при движење е околу 105 килограми!

Со текот на време, заради постојаното движење на телото и потенцијалните повреди, сè повозможни стануваат оштетувањата на колената што можат да водат и до остеоартритис, еден од најчестите типови на артиритис кај колената.

 

[Поврзано: Болки во ЗГЛОБОВИТЕ – може ли да си помогнеме преку исхрана и суплементи?]

"“Online”/

 

При остеоартритисот, ‘рскавицата – мазната прекривка која помага краевите на коските да не се оштетуваат, триејќи се една од друга – полека се истрошува. Така, коските почнуваат да се тријат, па се јавуваат типичните симптоми, како болки, отоци, вкочанетост и со текот на времето, нарушена подвижност, а со тоа и намален квалитет на живот.

 

Без разлика на годините, секогаш треба да внимавате на своите колена!

 

Видовме дека колената се дел од телото кој е доста чувствителен. Така, почнувајќи од раните 30-ти години, веќе треба да работиме на засилување на своите зглобови, односно превенирање на оштетувањата. што значително ќе го намали ризикот од појавување на проблеми поврзани со колената во подоцнежниот живот.

 

[Поврзано: 5 правила за самопомош кога сме соочени со ХРОНИЧНИ БОЛКИ!]

Fibro Gel

 

Што советуваат ортопедите, кои се главните животни навики што треба да ги имате за да максимално да ги заштитите колената?

 

  1. Редовна физичка активност!

Претерувањето со напорните физички активности е помеѓу главните ризик-фактори за оштетувања на колената. Сепак, од друга страна, редовното движење без претерувања на интензитет и должина, е веројатно најважниот фактор за превенција од болките во колената.

[Поврзано: 5 изненадувачки придобивки од ПЕШАЧЕЊЕТО!]

Постојаната раздвиженост, односно активниот животен стил ќе ни овозможи зглобови што постојано се добро ,,подмачкани”. Дополнително, движењето поттикнува зацврстсување на мускулите и формирање на ново мускулно ткиво, што е многу значајно за подржувањето на колената и намалувањето на болките.

Физички активности кои се одлични за колената: пешачење со умерен интензитет, пливање, возење велосипед и слично. Избегнувајте пренапорни активности, како трчање по удолни стази, кревање преголеми тежини со нозете, пречести наведнувања, кревање тешок товар и слично.

 

[Поврзано: Придобивки од физичката активност!]

 

  1. Одржување на нормална телесна тежина

 

Како што веќе напоменавме, при движењето силата која дејствува на нашите колена е дури 150% од нашата телесна тежина, па така ако имаме вишок килограми, со самото намалување, значително ќе придонесеме за олеснување на притисокот врз колената. Истражувањата велат дека губењето само на 1 килограм, предизвикува ослободување на колената од притисок еднаков на 4 килограми.

Затоа, ако имате болки во колената и повишена или прекумерна телесна тежина, првото нешто што треба да го направите е да ги смените навиките за исхрана и движење. Она што мора да имате предвид е дека и симнувањето на само неколку килограми, ќе направи серизона разлика, која има огромен потенцијал во однос на намалувањето на  болките во колената!

 

[Поврзано: Имате хронични болки? Губењето килограми може значително да Ви помогне!]

 

  1. Доволно пиење вода!

Еден од симптомите на дехидрираност, може да биде и болката во колената. Всушност, ‘рскавицата (флексибилното ткиво од кое се составени зглобовите) се состои 80% од вода. Доволното пиење вода во текот на денот, ќе овозможи соодветно подмачкување и намалување на механичкиот стрес на колената.

 

[Поврзано: Што се случува со нашето тело кога не пиеме доволно ВОДА?]

  1. Здрава исхрана!

 

Исхраната која во себе содржи доволно витамини и минерали клучни за здравјето на коските (витамин К, Ц, Д, калциум, магнезиум итн.), но и антиоксидативни материи, важни за намалување на процесите на хронично воспаление во организмот, е од огромно значење за здравјето на зглобовите.

 

[Поврзано: Ревматоиден артирит и исхраната!]

Дополнително, здравиот начин на исхрана ќе превенира и од гојазноста, која видовме дека е исто така ризик-фактор за оштетувања на колената.

  1. Доволно одмарање

 

Добрата ,,хигиена на сон” е клучна за процесите на ,,поправање” и обновување на сите ткива во организмот.

Одморот, ставањето мраз, компресијата и кревањето на ногата, најчесто се доволни за справувањето со отоците и болките во колената кои не се сериозни и хронични.

  1. Навремено дијагностицирање

 

Раното дијагностицирање најчесто е клучно за превенирање на трајните оштетувања на колената што можат да настанат. Никогаш немојте да ја игнорирате острата, долготрајна (некогаш доаѓа и си оди) и локализирана болка во колената.

 

 

  1. Куркума

Куркумата е зачин со особено силен антивоспалителен потенцијал. Повеќе истражувања на тематиката утврдуваат дека токму овој зачин може да биде покорисен во намалување на отоците и болките на колената, отколку лекот ибупрофен! Секогаш користете ја куркумата во комбинација со малку бибер, бидејќи тој ја подобрува нејзината апсорпција за дури 2 илјади пати!

Пред редовната употреба на овој зачин како суплемент, консултирајте се со лекарот што ве следи. Ефектот од обичната куркма растворена во вода е ист како и повеќе суплементи кои се продаваат како ,,специјални” на пазарот, затоа користете си го обичниот зачин.

 

[Поврзано: Антиканцерогената куркума – како да го подобрите апсорбирањето за 2000 пати?]

 

 

DrMitov

DrMitov

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

X

Витални
пензионери

12 неделна групна програма за здрав и активен живот за пензионери

990 ден.