fbpx

БАДЕМИ – извор на еден многу важен микронутриент!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Бадемите се вбројуваат помеѓу нутритивно најбогатите јаткасти плодови. Тие се извор на ,,добри” маснотии, како и на повеќе микронутриенти. На пример, најбогати се со калциум во однос на другите јатки. Освен ова, бадемите имаат и широко прифатлив вкус.

Заради ови и многу други причини кои ќе ги кажеме во продолжение, бадемите треба често да се наоѓаат на нашите трпези. Секако, како и кај сите други јатки, така и кај бадемите, во однос на корисното дејство, количината е многу важна. Тоа е така, пред сè поради високата содржина на масти, а со тоа и високата калориска вредност. Вишокот на калории на долг рок знаеме дека не води кон гојазност, а тоа пак кон зголемен ризик за развивање на низа заболувања. Затоа, се препорачува консумацијата на дневно ниво да не надминува 25 – 30g.

Консумирањето во овие граници, ни обезбедува низа на бенефитите кои произлегуваат од составот на овие јаткасти плодови, па во продолжение ќе ги споменеме најважните.

"“Online”/

Бадемите се нутритивно богатство!

Околу 28g на бадеми, што е во превод околу ¼ од обична чаша за вода, ни обезбедува сосема солидна количина на здрави маснотии (14g), но покрај тоа и:

– 6g протеини,
– 4g растителни влакна (над 10 проценти од дневно препорачаниот минимум),
– повеќе од половина од дневно препорачаниот внес на витамин Е,
– 20% oд препорачаниот внес за магнезиум на дневна база,

а во помали количини се присутни и:
– витамини од B групата
– калциум
– железо
– калиум

Fibro Gel

Витаминот Е поседува антиоксидативно дејство, штитејќи ги клетките од оштетувања кои понатаму водат кон прерано стареење и различни болести. Исто така, витаминот Е го намалува хроничното воспаление во организмот, го поддржува имунитетот, го подобрува кардиоваскуларното здравје итн.
Некои студии укажуваат и на заштитно дејство на овој витамин кај невродегенеративните заболувања, вклучувајќи ја тука Алцхајмеровата болест.

Составот на бадемите изобилува со антиоксиданти

Бадемите се богат извор на антиоксиданти кои се концентрирани во кафениот слој на кожичката. Една научна студија дошла до податоци кои укажуваат дека мажите и жените кои консумирале 70g бадеми на ден имале т.н. биомаркери за оксидативен стрес намалени за 27%, за само еден месец. Оксидативниот стрес претставува всушност дисбалансот помеѓу создавањето на слободните радикали во организмот и неговата способноста да се справи со нив, односно да се спротистави на негативниот ефект кој тие радикали го предизвикуваат. Така, според досегашните сознанија, истражувачите сметаат дека токму антиоксидантите се виновни за борбата против овие т.н. слободни радикали. Всушност, тие се носителите на заштитната улога од оксидативниот стрес.

Бадемите можат да имаат позитивно влијание на здравјето на цревата

Се смета дека непечените, но и печените бадеми имаат пробиотичко дејство, односно служат како храна за природната цревна микрофлора. Сè повеќе испитувања доаѓаат до резултати кои го поврзуваат доброто здравје на цревната микрофлора со сè повеќе позитивни влијанија на организмот. Позитивни влијанија како: поддршка на имуниот систем, антивоспалително дејство, па дури и позитивно влијание на менталното здравје.

Студија која за испитаници имала студенти, избрани по случаен избор, дошла до интересни податоци. Имено, сите испитаници консумирале секојдневно, како ужина, одредено количество на бадеми. По осум недели, истражувачите утврдиле промени во цревната микрофлора кај повеќето испитаници. Кај оние кои секојдневно консумирале бадеми имало намалување на заедницата од бактерии на цревната микрофлора кои би можеле да имаат штетно дејство и зголемување на корисната микрофлора. Тоа не било случај кај контролната група.

Зголемувањето на корисната микрофлора се поврзува со подобрена контрола на телесната тежина, подобрена функција на инсулинот, регулирање на холестеролот, како и антивоспалително влијание.

Можат да придонесат за здраво срце

Бадемите можат да придонесат за здравјето на срцето на неколку начини. Јаткастите плодови, како целина, се поврзуваат со зголемувањето на нивоата на ,,добриот” холестерол, како и со намалување на т.н. ,,лош” холестерол. Секако, такво влијание покажуваат и бадемите.

Исто така, бадемите можат да помогнат во регулирањето на крвинот притисок и да ја подобрат циркулацијата на крвта.

Во едно истражување, спроведено на луѓе со покачен холестерол се изнесуваат интересни резултати.
Испитаниците биле поделени во 2 групи. Првата група се хранела со 40g бадеми на ден, а другата со друга храна со ниско ниво на холестерол, во иста калориска вредност. После две недели, резултатите го покажуваат следното.
Кај првата група било утврдено намалување на нивото на LDL и зголемување на HDL холестеролот. Исто така, кај првата група, за разлика од другата, било утврдено и намалување на масните наслаги на нозете и стомакот.

Бадемите можат да помогнат во регулирањето на телесната тежина

Консумирањето на неколку јатки, меѓу кои влегува и бадемот, се покажало како добро за намалувањето на телесната тежина, односно BMI (body mass index). Kaко дополнително корисно дејство на бадемите во однос на слабеењето е зголеменото чувството на ситост по консумирањето. Тоа е случај поради нивниот состав кој е микс од здрави масти, протеини и растителни влакна.

Едно поново истражувања пак, исто така доаѓа до податок кој оди во корист на она што значи намалување на телесната тежина. Имено, добиените податоци од истражувањето велат дека дури 20% од калориите на бадемот не се ,,апсорбираат”. Тоа би значело дека бадемот има 20% помала калориска вредност од наведената. Секако, за овој податок да се смета за релевантен, потребни се повеќе истражувања, но јасно е дека нема целосна апсорпција на калориски вредните компоненти од бадемите во крвотокот.

Добри се за кожата

Знаеме дека добрите масти се корисни за здравјето на кожата, но мастите од бадемите имаат особено силно дејство на успорувањето на процесот на стареење на кожата.

Во една студија, спроведена минатата година биле испитувани жени во менопауза. Испитаничките биле поделени во две групи. Во период од 16 недели, првата група консумирала бадеми во количина од 20% од дневниот внес на калории.
Втората група консумрала ист процент на маснотии, но од друго потекло, не од бадеми. Пред спроведувањето на експериментот и по неговото завршување, сите испитанички биле внимателно фотографирани со фотоапарати со висока резолуција. Анализите на фотографиите покажале големи подобрувања, во однос на распространетоста на брчките и нивната длабочина и облик, кај жените кои консумирале бадеми. Кај останатите испитанички промените биле незначителни.

Извори:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31576607
https://academic.oup.com/ajcn/article/96/2/296/4576806

DrMitov

DrMitov

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

X