fbpx

НЕДОСТИГ ОД ПРИРОДАТА – Како времето поминато во природа влијае врз нашето ментално здравје?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Секојдневно сме преплавени со обврски, со некаков притисок и стрес и секогаш сме врзани со часовникот. Ваквиот модерен начин на живот кои го искусуваме сите ние е честопати негативно се одразува врз нашето здравје. Уште поважно е што ваквиот ритам на живот е штетен по менталното здравје, а тоа е нешто за кое не сме секогаш свесни и не го воочуваме.

Најчесто кога сме заситени со ваквото темпо, бараме да сме опкружени со помирна средина, а тоа како по правило е престој во природа.

 

 

Премногу време пред екраните

 

"“Online”/

„Дефицит од природа“ е недостаток од време поминато во природа и е сериозен проблем низ светот. Константно сме пред компјутер, телевизор или телефон. Ваквите активности науката ги поврзува со депресијата. Исто така, бројни студии покажаа дека времето пред екраните е поврзано и со губиток на емпатија, сочуство и чувство на изолација од надворешниот свет.

Особено e загрижувачко времето што децата го минуваат пред екраните. Препораките се за децата под 2 години, воопшто да не се дозволува гледањето во екрани, додека за постарите деца и тинејџери тоа да се лимитира на 2 часа дневно.

Времето пред екрани е исто така научно поврзано со: прекумерна тежина, нередовност и намален квалитет на сон, проблеми со однесувањето и комуникацијата и проблеми поврзани со социјалната интеракција.

 

Човекот припаѓа и е поврзан со природата

 

Сосема е логично да се заклучи дека човекот ,,припаѓа” на природата. Сепак, во денешно време доаѓа до прекин на ваквата поврзаност, а со тоа се зголемува нашата потреба и желба да сме во некоја шума или покрај река, езеро или пак море.

Потребата за опкруженост со природа е во нашата генетика. Треба да настојуваме да ја послушаме таа внатрешна потреба и да практикуваме прошетка, спорт или едноставно релаксација во природа. Ваквите активности, споре науката можат да ни понудат огромен број бенефити за нашето физичко, но и ментално здравје. Во продолжение ќе ги продискутираме токму нив.

 

3 примери за местото на природата во психологијата

 

1 . Стресот и природата

 

Едно истражување ја разгледало поврзаноста меѓу стресот, начинот на кој се справуваме со стресот и намалувањето на изложеност на стрес и природата. На испитаниците им биле покажани слики од природа и слики од урбана средина. Било утврдено дека гледајќи слики од природа, испитаниците имале помало ниво на стрес и имале постабилно и ритмично срцебиење.

Други истражувања покажуваат дека закрепнувањето по стресни ситуации протекува многу побрзо кај луѓе кои поминувале време во природа.

 

2 . Имаме подобро внимание кога сме во природа

 

Интеракциите со било каков феномен или средина од природата – изгрејсонце, зајдисонце, плажа, облаци или шуми, го задржуваат нашето внимание. Притоа, не вложуваме многу труд за да го имаме тоа внимание и уживаме во таквите моменти, а со самото тоа си ги „полниме батериите“ и ја враќаме енергијата која ни била одземена со стресното секојдневие.

 

3 . При контакт со природата учиме да цениме и да имаме благодарност

 

Времето поминато во природа ни дава чувство на вредност, за самите себе, за другите, но и за самата природа. Чувствуваме благодарност и ја цениме убавината на природата и луѓето со кои сме опкружени. Една студија покажува дека луѓето кои често биле во природа, биле повеќе свесни и загрижени за околината, а имале и посреќни, исполнети врски со луѓето околу нив.

 

 

Ефектот на опкруженоста со природа врз нашето ментално здравје

 

Покрај менталното здравје, времето поминато во природа има и значителни ефекти врз нашето целокупно здравје.

 

[Поврзано: Како 20 МИНУТИ во ПРИРОДА прават чудо за ЗДРАВЈЕТО].

 

Но, денес ќе се задржиме на ефектите од поминатото време во природа врз нашето ментално здравје и расположение.

 

  • Една студија покажа дека времето поминато во природа влијае врз нашата меморија и емоции. Испитаниците што практикувале прошетки во природа, покажале подобри резултати на тестовите за меморија, наспроти оние кои времето го поминувале во урбана средина.
  • Луѓето кои имале депресија, при прошетки во природа имале значајно подобрување во расположението, откри студија од 2012 година.
  • Времето во природа го намалува нивото на стрес хормонот – кортизол. Според некои студии, времето поминато во природа допринесува за намалување на стресот како и за подобрување на концентрацијата и фокусираноста.
  • Помалку време поминато на електронските уреди, а повеќе во природа, довело испитаници во една студија да имаат подобрена креативност и вештини за решавање на проблеми.
  • Луѓето кои поминувале време во природа, имале подобрено емоционално здравје и помало чувство на општествена изолираност. Исто така било утврдено и позитивното влијание на природата во намалувањето на анксиозноста кај луѓето.

 

 

Поврзаноста меѓу природата и човековото здравје

 

Студија од 2009 година преку неколку точки, ја покажува поврзаноста и зависноста на човекот од природата.

 

Главните точки од ова истражување се:

 

  • Живеејќи или движејќи се близу зелени површини како паркови, полиња или градини ја зголемува шансата и можноста за надворешни активности (трчање, пешачење, градинарење, играње и сл.) Ова секако го подобрува менталното и физичко здравје кај возрасните и кај децата.
  • Урбани средини кои имаат повеќе зеленило и паркови се покажале како места со подобра социјална интеракција меѓу луѓето кои живееле во овие средини.
  • Било каков контакт со природата (дури и во урбана средина) го подобрува расположението и менталното здравје.
  • Децата кои често се надвор во природа имаат подобро здравје. Тие исто така се помалку склони кон здравствени проблеми како астма, преголема телесна тежина, лошо расположение и сл.
  • Адолесценти кои биле почесто во природа, полесно се справувале со нивните проблеми и имале подобро емоционално здравје.
  • Кај старите лица, прошетките во природа влијаат особено позитивно врз нивното расположение и благосостојба.

 

 

Вашата следна прошетка нека биде во природа

 

Постојат многу начини и активности што може да се практикуваат во природа. Потребно е да имаме желба и само малку време. Летните денови пред нас се можеби и најубавите денови од годината за ваквите активности во природа. Неколку предлози за вакви активности би биле:

 

  • Доколку ја имате, одржувајте си ја градината или дворот – ваквата активност е одлична за вашето ментално здравје и расположение.  

[Поврзано : Одржување на градината е одржување на здравјето]

  • Засадете растенија во вашиот дом – зеленилото и цвеќињата ќе ве израдуваат и ќе ви бидат причина да имате активност околу нивната нега. Нивниот развиток, раст и убавина ќе ви влијаат позитивно на расположението.

 

  • Имајте интеракција со растенијата и животните. Наберете некоја овошка, некоја билка или пак нахранете некое животно.

 

  • Практикувајте активности во природа – прошетки, спорт, пикник, прослави и сл. Наместо во кафуле, испијте го кафето на клупа во парк, во шума или покрај некоја река или езеро. Исто така и некој од оброците во денот испланирајте и јадете ги на тераса или во природа.
  • Уживајте во природата, но и бидете свесни и внимателни да не ја уништувате. Бидете внимателни каде и како го фрлате отпадот, доколку видите отпад собирајте го и бидете обзирни према природата.

 

Fibro Gel

 

Д-р Митов

Д-р Митов

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

X