fbpx

Светски ден на ПОЛНОЗРНЕСТАТА ХРАНА – одличен избор не само за нашето здравје, туку и за здравјето на ПЛАНЕТАТА!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
tonus

Изборот на исхраната не влијае само на нашето индивидиуално и колективно здравје, туку и на ,,здравјето” на нашата планета. Импактот на исхраната и на целокупниот систем на производство на храна врз екосистемот се наметнува како уште посериозна тема откако започна пандемијата со коронавирусот.

На 16-ти месецов се одбележа интернационалниот ден на полнозрнестата храна, а во главен фокус беше прашањето: Зошто избирањето полнозрнеста храна е добро и за нашата планета, а не само за нашето лично здравје?

Полнозрнестата храна и еколошките предизвици

Речиси една третина од емисијата на стакленички гасови во светски рамки потекнува од она што се нарекува систем за производство на храна. Ваквиот систем подразбира производство, но и дистрибуција на сè што на крајот ќе се најде на нашите трпези.

И покрај силната комплексност на оваа проблематика, сепак не сме немоќни. Со нашиот избор на храна можеме позитивно да допринесеме.

"“Online”/

Помалку вода, помалку простор – еколошка храна

Во овој контекст полнозрнестите житарки и нивните продукти играат значајна улога. За производството на житарките потребни се помалку ресурси во однос на другите типови храна. За продуцирање 1 калорија од полнозрнести житарки, потребно е помало количество вода, во споредба со продуцирањето мешунки или зеленчук. За продуцирање пак на месото, потребно е околу 20 пати повеќе вода, за разлика од житарките.

Житарките пак, како просото, имаат силна отпорност на суши, што е од големо значење, имајќи предвид дека во не толку далечна иднина би можеле да се соочиме со посериозни последици од голбалното затоплување.

Освен што за производството на житарки е потребно помалку вода, потребен е и помалку простор. Дури 75% од земјоделската површина се користи за анимални производи, а од друга страна овие простори допринесуваат за само 17% од калориите на глобално ниво. Нешто над 40% од енергетските потреби на луѓето на дневно ниво, се исполнуваат од храна добиена од различни житарки.

Полнозрнестата храна е важен дел од начините на исхрана базирани на растителни продукти

Идејата за ,,одржливост” на исхраната сè повеќе добива на популарност во последно време. Според комисијата на Лансет, идеалната исхрана е само онаа што на одржлив начин ќе ни ги задоволи нутритивните потреби.

[Поврзано: Која исхрана е најдобра за мене?]

Воопшто не е за изненадување тоа што исхраната базирана на растителни продукти највеќе ги исполнува споменатите услови. Комисијата препорачува над 5 сервирања полнозрнести житарки на дневна основа. Што означува поимот сервирања, подетално прочитајте тука.

[Поврзано: КОЛКУ е дневната препорака за внес на ПОЛНОЗРНЕСТИ житарки?]

Според истражувањата, огромниот дел од популацијата е свесен за позитивниот импакт од избирањето житарки и растителна храна како база на исхраната.

Житарките не се само извор на здрави (сложени) јаглехидрати

Иако житарките примарно се извор на сложени јаглехидрати, сепак тие содржат солидни количества протеини, но и маснотии. Впрочем, количеството и квалитетот на протеините од различните житарки би изненадил многумина. 

Многу повеќе на тема полнозрнести житарки и нивни протеини, прочитајте тука.

[Поврзано: Растителни протеини – Дали се доволни, колку и кои се најдобрите извори?; 5 распространети невистини за ЈАГЛЕХИДРАТНАТА ХРАНА]

Улогата на полнозрнестите житарки во борбата со хроничните заболувања


Во повеќе од претходните статии имаме зборувано за различните корисни аспекти од редовното консумирање најразлични непроцесирани житарки и нивни продукти.

[Поврзано: Улогата на полнозрнестите житарки во намалувањето на холестеролот!]

Житарките имаат потенцијал силно да допринесат во намалувањето на ризикот од срцеви заболувања, дијабет тип 2, мозочен удар, гојазност, па дури и да го намалат ризикот од смртност од одредени видови канцер.

Во споредба со луѓето што јадат најмалку полнозрнести житарки и нивни продукти, оние што јадат највеќе имаат до 18% помал ризик од смртност од било кој причинител, 18% помал ризик од срцеви заболувања и 12% помал ризик од смртност од канцер.

[Поврзано: Погрешниот тренд на отфрлање на ЖИТАРКИТЕ ја осиромашува исхраната]

Новиот научен фокус утврдува дека здравјето на нашиот дигестивен систем директно влијае на целокупното на здравје, вклучително и на имунитетот и воспалителните процеси. Овие факти стануваат уште позначајни имајќи ја предвид ситуацијата со пандемијата на коронавирусот.

За да го одржиме оптималното здравје на нашата дигестија, потребно е редовно да внесуваме храна богата со пребиотици – фиберот на полнозрнестите житарки е токму ваков, добар пример. Повеќе за пребиотиците и пребиотската храна, прочитајте тука.

Fibro Gel

[Поврзано: Растителни влакна – како да препознаеме дека ни фалат?]

Д-р Митов

Д-р Митов

Ние ви помагаме ВИШОКОТ КИЛОГРАМИ и поврзаните БОЛЕСТИ, на ПРИРОДЕН начин и трајно да ги отфрлите, за да бидете: ПОЗДРАВИ, ПОЛЕСНИ и ПОЛЕТНИ!

Leave a Replay

X